Krewetki koktajlowe w pomidorach i winie

18:03:00

Uwielbiam owoce morza. Kiedy jestem w Chorwacji, zawsze wybieram danie rybne lub owoce morza. Kocham smak krewetek i białego wina. Kojarzy mi się ze słońcem, morzem i beztroską. Niestety... póki co mamy wczesną wiosnę, do wakacji daleko, a słońca jakoś dzisiaj nie widać. Niedzielny obiad może być trochę bardziej wykwintny więc pozwoliłam sobie na sentymentalną podróż kulinarną.


Składniki sosu:

(2 porcje)

1 mała cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
szklanka rozmrożonych krewetek koktajlowych
3-4 ząbki czosnku
puszka rozdrobnionych pomidorów
150 ml wytrawnego białego wina
sól
świeżo zmielony pieprz
tymianek (suszony lub świeży)
2 plastry sera niebieskiego Lazur

1. Rozgrzej patelnię. Na oliwie zeszklij drobno posiekaną cebulę.
2. Dodaj krewetki i podsmaż je razem z cebulką. Jeśli puszczą wodę, mieszaj aż do odparowania. Na końcu dodaj przeciśnięty przez prasę lub posiekany czosnek. Podsmażaj jeszcze krótką chwilkę.
3. Na patelnię wrzuć zawartość puszki pomidorów, a także białe wino. Całość zamieszaj.
4. Całość musi odparować i zmniejszyć swoją objętość dwukrotnie - aż do uzyskania konsystencji sosu. W tym czasie możesz doprawić go tymiankiem, solą i pieprzem według osobistych preferencji.

Ja swój sos podałam z makaronem orkiszowym, ale świetnie będzie smakował też z klasycznym makaronem lub kaszą kuskus. Gorący sos obsyp pokruszonym serem.

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne wpisy

Moje Endomondo

Instagram